js0.23-improved: Een verbeterde versie van classic.minecraft.net

Ik ben de afgelopen 2 weken aan een verbeterde versie van classic.minecraft.net gewerkt. Minecraft Classic is de 2e grote versie van Minecraft en de eerste versie die het publiek kon spelen. Minecraft Classic is ook het moment dat multiplayer en survivalmode werden geïntroduceerd. 

Toen Minecraft in 2019 tien jaar oud werd heeft Mojang (het bedrijf achter Minecraft) een remake van Minecraft Classic versie 0.023a_01 geschreven in Javascript online gezet op classic.minecraft.net

Omdat ik onder een steen leef kwam ik daar pas in 2021 achter. Maar toen ik er achter kwam ben ik meteen begonnen met het modden van de game (die ook wel js0.23 wordt genoemd). Ik heb onder andere een menuscherm, verbeterde muiscontrols, veborgen credits scherm, seeds, custom commands, vliegmodus en wat andere dingen toegevoegd. Ook heb ik er een Electron app van gemaakt, en kan je het dus direct op je computer (ook offline) spelen.

Als je het ook eens wil proberen kan je hier een testversie downloaden: 

- Robin


Reacties: