Atom: een crossplatform code-editor

Atom is een cross-platform code-editor gebouwd met Chromium en Node.js

Ik heb de laatste tijd gewerkt in Atom. En ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Ik blijf zelf in vscode, want ik heb nog geen editor gevonden die beter werkt dan vscode, maar Atom is zeker erg goed!

Atom alleen is een vrij minimalistische code-editor, maar je kan hem uitbreiden met extensies "packages", en themes. Je kan bijvoorbeeld de kleur van de syntax highligthing aanpassen. Maar niet alleen dat, vrijwel elk aspect van Atom kan worden aangepast. Je kan Atom precies er zo uit laten zien en laten werke zoals jij wil.

Atom heeft ook een coole functie (die ik alleen niet echt gebruik aangezien ik solo werk) genaamd teletype. Je kan dan tegelijk met anderen in hetzelfde document werken, net als in bijvoorbeeld Google Docs. Ook heeft Atom erg goede Git intergratie. Je kan direct vanuit de editor je Git repo's beheren.

Kortom, Atom is een prima code-editor!
Als je nog een code-editor zoekt, kan ik Atom zeker aanraden.

-Robin


Reacties: