Plannen en projecten voor 2022

Begin vorig jaar plaatste ik deze blogpost over mijn plannen voor 2021. Later dat jaar publiceerde ik een tweede post waarin in reflecteerde op de voltooiing van die plannen en beschreef wat ik dat jaar nog wilde doen. Kleine recap:

  • Express (servers)
  • GTK+
  • React (+Native)
  • Three.js

Dus, gelukt? Sorta. Ik ben uiteindelijk dus toch niet aan de slag gegaan met GTK. Mede omdat de docs vreselijk zijn en Node.js nog slechter gedocumenteerd was. Misschien ga ik ooit nog aan de slag met Granite. Maar GTK en Linux verdient nog een hele post op zichzelf.

Verder werd ik een beetje afgeleid door Svelte en ben ik daar mee aan de slag gegaan inplaatsvan React. Het lijkt me leuk om nog wel React te leren omdat apps voor iOS en Android maken met React Native me gewoon cool lijkt. Ik zag recent deze talk over het integreren met Phoenix Framework, die ik nog wil kijken.

Express was ik eerlijk gezegd gewoon helemaal vergeten. Zegt misschien gelijk iets over hoeveel het me interesseerde.

Maar om op een positieve noot te eindigen: ik heb sinds september dit jaar een bijbaan bij Qdentity in Maasland. Eerder deze post noemde ik Phoenix Framework al. Dat is omdat ze daarmee werken bij Qdentity, en ik het dus aan het leren ben. Phoenix is een framework waarmee je interactieve websites en webapps kan maken. Je zal me er dit jaar wel meer over horen praten, dus be prepared :)

Oh ja, bijna vergeten: mijn plannen voor dit jaar. Ik noemde net Phoenix al, maar ik wil ook nog wat andere dingen in Elixir bouwen, en React en React Native zijn ook nog niet buiten de picture. En vooral cool: ik ben bezig met het bouwen van een vervanger voor Nindo, creatief genaamd, Nindo. Je vind het prototype hier: nindo.geheimesite.nl.

Ik heb trouwens ook een Engels talig blog nu (gehost op Nindo): Crazy Webdev.

Gelukkig nieuw jaar iedereen!

- Robin


Reacties: